تماس با ما جبهه ها در پدافند غیر عامل 24 - پایگاه خبری ماهین نیوز
سفارش تبلیغ
صبا

جنگ پدیده ها ی سیاسی

پدیده های بر دو نوع هستند پدیده هایی که تحت اراده انسان ها به وجود می ایند و پدیده هایی که خارج از اراده انسانی هستند. پدیده های فیزیکی یا شیمیائی حوادث و آثار آن ها همه از اراده انسان خارج است مثلا مانمیتوانیم به اهن بگوئیم نرم باش و به پنبه بگوئیم محکم باش ! اما وقتی پنبه را در کارخانه به صورت کاغذ در آوردیم و آن را در لایه های فشرده بصورت استوانه درآوردیم شاید سختی را به او عاریه داده ایم یعنی ذات شی راکه نرمی است با شناخت مشخصات آن تبدیل به سختی کردیم این قسمت یک پدیده انسانی است. در واقع هرچه را که انسان ها پدید می آورند یا در تغییر شکل و ماهیت آن (یکی از معانی تولید و صنعت) اثر می گذارند یک پدیده انسانی محسوب می شود یعنی انسان به حکم خلیفه اللهی برخی از کار های خداوند را فرامی گیرد و آن را انجام میدهد که یکی از آن ها نوآوری و خلاقیت است. خداوند خالق بالذات است و اشیا را از عدم به وجود می آورد ولی بشر خالق بالعرض است یعنی موجود ها را تغییر شکل می دهد و در شکل جدید خلق می کند. مثلا ماشین یا خودرو قبلا نبوده اما نبود آن مثل نبود کرات آسمان نیست ! زیرا خداوند خلق الاشیا من العدم می کند ولی خودروی ساخت بشر از آهن و موادی است که در زمین و معادن آن بصورت خام موجود است. ازجمله مخلوقات بشری یا همان پدیده های انسانی پدیده های سیاسی و اجتماعی است. یعنی انسان ها برای جمع خودشان قوانین می آفرینند و از آن تبعیت می کنند که البته آن هم برگرفته از قانون مداری خداوند است. مانند قوانین راهنمایی و رانندگی و یا قانون انتخابات که هرکدام مشتمل بر موضوع خاصی است و به وجود آورنده حرکت های وسیعی می شود. مثلا قوانین راهنمایی رانندگی که به ظاهر بسیار ساده است از کشته شدن بسیاری از انسان ها جلو گیری می کند یا ماهیت آن ناظر بر جلوگیری از اتلاف جان انسان هاست. قانون انتخابات هم همینطوراست، یعنی باعث جلوگیری از جنگ ها ی زیادی می شود فکر کنید اگر در کشوری انتخابات نباشد و در آن نظمی برای رهبری یا ریاست در آن نیست هر گروهی ساز خود را می زند وبرای اینکه بتواند موثر باشد مخالفان خود را ازبین می برد. گرچه در درون انتخابات هم چنین چیزی ممکن است باشد ولی طبیعتا بسیار کمتر و  به صورت جنگ نرم است. یعنی برخلاف یک سیستم آنارشیستی که بصورت ملوک الطوایفی هر گروهی با قمه و دشنه و شمشیر بیرون می ریزد تا رقیب را بترساند دراین روش حداکثر این است که آرا جابجا می شود. لذا میتوان گفت پدیده های انسانی هم تابع قوانین پدیده های طبیعی هستند ومانند آن جزمیت دارند. یعنی کشته شدن انسان ها بعنوان حمله و مانع کشته شدن انسان ها بعنوان دفاع تابع قانون جزمی و ثابت است وگرنه اگر این قانون هم حسینقلی خانی باشد کسی آن را اجرا نمی کند. مثلا در فیزیک می خوانیم آب در 100 درجه به جوش می آید. پس تمام دستگاه های بشری براساس  این قضیه تنظیم می شوند: ترموستات یک ماشین یا آبگرمکن با همین فرمول کار می کند. حال اگر آب، بازی در بیاورد و گاهی در صد درجه به جوش بیاید و گاهی در 90 درجه یا صد وبیست درجه آن وقت سنگ روی سنگ بنا نمی شود. در پدیده های بشری هم همینطور: اگر روزی عدالت خوب باشد و روزی بد باشد یا مبارزه باستم روزی نسبتا خوب و برخی مواقع نسبتا بد باشد بازهم سنگ روی سنگ بند نمی شود. و شاید هم بدتر، زیرا اگر آب در 90 درجه جوش بیاید فقط آمپر سریعتر بالامی رود اما اگر عدالت بد شود هزاران نفر در این راه کشته می شوند یا اصلاکسی برای آن کشته نمی شود! مانند مختار که فقط به پیروزی فکر می کرد و برای همین امام حسین ع را تنها گذاشت تا بعدا از کشته شدنش انتقام بگیرد. حتی حاضر شد زندانی شود و چیزی نگوید! لذا علوم انسانی با اینکه جزء سافت ساینس یا علوم نرم است و فیزیک با اینکه جزو هارد ساینس است برای کاربردی بشر هردو یکسان عمل می کنند یعنی همانطور که اگر قوانین فیزیک خوب عمل نکند یک میلیاردم میلیمتر اشتباه محاسبه باعث می شود سفینه ای بجای رفتن به کره ماه به کره مریخ برود! در محاسبات انسانی و علوم انسانی هم فقط یک اشتباه کوچک باعث می شود تا بسیاری از رهبران و مدیران جامعه برای همیشه از صحنه حذف شوند! اگر حضرت یوسف ع به هوس خود تن میداد مانند هزاران برده دیگر که با تن دادن به شهوات یک لحظه لذت می بردند ولی بعد ها از کشته آنان پشته می ساختند.کشته می شد و نامی از او درتاریخ نمی ماند.

برخی از قوانین این پدیده ها این است: ( به نقل از یادداشت های مولف از محتویات جزوه درسی تحلیل سیاسی مدرسه عالی شهید مطهری سال 1361)

1- پدیده های سیاسی دارای زندگی هستند.(لایف سایکل ) یعنی درست مثل انسان زمانی نیستند بوجود می آیند رشد می کنند و می میمرند و حتی یک ثانیه عمر آنان عقب جلو نمی شود! (لکل امه اجل و اذا جا اجلهم لایستاخرون ساعه و لا یستقدمون!) 2-رشد و سقوط هرپدیده سیاسی متقارن است : یعنی اگر پدیده ای سریع رشد کند سریع هم ازبین میرود! مانند تمدن های سی وشش گانه که تاریخ نویس مشهورایرانی ابن خلدون و اروپایی آرنولد توین بی به آن ها اشاره می کنند. 3- هر پدیده سیاسی حداقل دارای سه نسل است: نسل اول نسل باعصبیت یا هجومی هستند . نسل دوم بهره مند یا استفاده کننده هستند نسل سوم نسل فاسد یا ضد هدف هستند. 4- هرپدیده سیاسی مخالف خود را در درون خود دارد که در دوران بهره مندی متولد و در دوران فساد رشد می کند. 5- مبارزه پدیده ها با اختلاف فاز ذکرشده باعث تکامل بشریت می شود...سید احمد حسینی ماهینی




تاریخ : یکشنبه 89/8/30 | 8:58 عصر | ماهین نیوز : ماهین نیوز | نظر