تماس با ما نیاز به تشکیلات فراگیری هست که این، تشکیلات نمازی است - پایگاه خبری ماهین نیوز
سفارش تبلیغ
صبا

روند رشد تشکیلات سیاسی

تشکیلات سیاسی نوعی از همان رفتار شناسی سازمانی و اداری است.

از نظر کلی وقتی انسانی با انسان دیگری همکاری آغاز می کند، از حالت انفرادی به مرحله تشکیلاتی ارتقا پیدا کرده است. برای شروع همکاری باید یکی رهبر و دیگری پیرو باشد. چرا که تفاوت های فردی انسان ها در تعامل بایکدیگر، مشکل آفرین است و باید یکی این تفاوت های فردی خود را نادیده بگیرد. و به اصطلاح به حرف آن یکی گوش بدهد.

     شاید بتوان گفت قدیمی ترین تشکیلات یا سازمان اداری و اجتماعی، در ایران شکل گرفته و حکومت های منسجم و با برنامه در آن تشکیل شده است. زیرا تشکیل حکومت یا مدیریت هم، ممکن است مانند گروه ها اتفاقی باشند. مثلا شما وقتی در خیابان یا یک میدان می روید، با انسان های متفاوتی هم مسیر می شوید. یعنی حداقل یک مورد مشترک باهم دارید، ولی سازمان یا گروه نام نمی گیرید.

     البته این نظریه جامعه شناسان یا جمعیت شناسان است! والا به نظر ما، وجود همین هدف لحظه ای هم میتواند از انسان ها، یک تشکیلات بسازد. پیاده روی ها یا رفتن در پیاده رو ها، یک هدف است زیرا هم ورزش حساب می شود و: هم مطالعات اجتماعی و شهری و غیره. زیرا شما در هنگام پیاده روی، بر چهره همه همراهان دقت می کنید و: آن را  روانشناسی می کنید. از نظر ما هر چهره، کوهی از مشکلات و طرح و ها و برنامه و عقاید هستند، ولی کسی به آن ها بها نمی دهد.

    از نظر اسلام هم همین طور است: یک نفر ممکن است به تنهایی یک امت باشد! (القران الکریم |إِنَّ إِبْرَاهِیمَ کَانَ أُمَّةً قَانِتًا لِلَّهِ حَنِیفًا وَلَمْ یَکُ مِنَ الْمُشْرِکِین)َ  حضرت ابراهیم به تنهایی، از نظر خداوند یک امت است.

     از دیدگاه تئوری پدیده های سیاسی هم، فرد بنیانگذار تشکیلات است. پس کسی که چیزی درست می کند، باید آن را داشته باشد (معطی شی نمی تواند فاقد شی باشد).امام خمینی هم در وصف شهید بهشتی می گوید: بهشتی یک امت بود برای این ملت.

      بنابر این هسته تشکیلاتی، از یک نفر شروع می شود و تا موقعی که این فرد با دیگران تعامل را آغاز کرده و: به تعداد انگشتان نرسیده اند به همان :هسته تشکیلاتی نام گذاری می شوند. در هسته تشکیلاتی همه مانند هم هستند و: همه در یک سطح مدیریتی می باشند. یعنی رده سازمانی آنها یک سازمان تخت است.  در مراحل رشد این تشکیلات به مرحله تشکیلات تسبیحی یا: زنجیری می رسیم که: چند هسته تشکیلاتی هم عرض  و: ادامه همان سازمان تخت هستند.

         وقتی تشکیلات  گسترده تر می شو، لازمه آن تقسیم کار است. می گویند اولین تقسیم کار ثبت شده در قران، برای حضرت موسی ع است که خدا، به ایشان دستور داد که اعضا خود را به ده گروه تقسیم کند و: برای هر کدام نقیب یا رئیس تعیین کند. معنی این حرکت آن بود که: رئیس ها باید مجری احکام و نظرات حضرت موسی ع باشند. البته در دوران حکومت هخامنشیان هم، چنین تقسیم کاری دیده می شود و ایران بزرگ آن موقع، به چند استان یا ساتراپ تقسیم می شود. ولی تمرکز و مدیریت مرکزی ازبین نمی رود. به همین دلیل هر یک را به شاخ یا شاخه درخت تشبیه می کنند و: راس آن ها، شاخ شاخان یا شاهنشاه نام می گیرد.

     این تقسیم بندی وقتی به ارتش می رسد که: نفرات آن بسیار زیاد است، حالت تشکیلات هرمی می گیرد. تشکیلات هرمی میتواند مانند شرکت های هرمی، دو به دو یا دومینال باشد و: یا مانند فراماسونری سه به سه باشد، یا حیطه نظارت آن گسترده تر شود که: هر کدام فلسفه خود را دارد: دو به دو برگرفته از عقیده تقسیم جهان به خیر و شر یا نور و تاریکی، منشا می گیرد و معمولا :وزیر دست راست و دست چپ گفته می شد.

   تقسیم سه به سه هم از تثلیث مسیحیت منشا می گیرد که: همه چیز را تقسیم برسه می کنند مانند تفکیک قوای سه گانه در قانون فرانسه یا نیروهای مسلح سه گانه در آمریکا از نمود های آن است

      بعد از ظهور دنیای تبلیغات و پروپاگاندا ، مطبوعات بعنوان رکن چهارم به این سه قوا اضافه می شود. برخی ها هم نظم چهار تایی را، از چهار فرشته مقرب خدا که مدیریت جهان را دارند، می گیرند یا از ابعاد کعبه میدانند. در حالی که کعبه در لغت از مکعب که: همان سه تایی است منشا می گیرد ولی عملا شش وجه دارد.

 عدد پنج هم در حیطه نظارت، بر حکم فرمایی مچ بر 5 انگشت اشاره دارد و:یا از حدیث کسا نشات می گیرد . عدد هفت اشاره به در های جهنم و عدد هشت  اشاره به هشت درب بهشت است.  یا به امام هشتم نسبت داده میشود که: به همین دلیل در طرح های اسلیمی رواقها، از ستاره های هشت پر یا پنج پر استفاده می شود.

اما سازمان ها با تمام وسعت خود، قادر به پوشش همه اعضا نیستند. مخصوصا الان که 8 میلیارد عضو زنده انسان، در صف هستند. لذا نیاز به تشکیلات فراگیری هست که این، تشکیلات نمازی است. یعنی مانند نماز خواندن مسلمانان، یک رهبر اصلی وجود دارد بنام امام جماعت، عده ای امنا هستند در صف اول، ولی بقیه مردم از هرجا می توانند به این تشکیلات متصل شوند و: ورود و خروج آن ها هم ازاد است.

نمو التنظیم السیاسی

سلوک الهویة التنظیمیة هو تنظیم سیاسی والإدارة .

من حیث الإنسان الشاملة ل یبدأ آخر تعاون الإنسان من الفرد إلى المستوى التنظیمی تمت ترقیة . لبدء العمل یجب أن یکون القائد و الأتباع. بسبب الفروق الفردیة فی التفاعل معا، هو إشکالیة ، وینبغی للمرء أن یتجاهل الفروق الفردیة . إذا جاز التعبیر، و إعطائها الاستماع .

     ربما أقدم التنظیم الاجتماعی أو الوکالات الإداریة ، والحکومات فی البلدان المتقدمة و المتکاملة مع البرنامج الذی تم إنشاء . لأن تشکیل الحکومة أو الإدارة، قد تکون هذه المجموعات من قبیل الصدفة. على سبیل المثال، عندما تذهب فی الشارع أو فی المیدان، مع مختلف الناس تحصل على طول معا. إذا کان واحد على الأقل من المشترک معا، ولکن لا اسم المنظمة أو المجموعة.

     بالطبع ، هذه النظریة علماء الاجتماع و الدیموغرافیا دیک ! خلاف ذلک ، ونحن ، أیضا، یمکن أن یکون لها نفس اللحظة الهدف من الإنسانیة ، وبناء المؤسسة. أو الذهاب والمشی على الرصیف ، و الهدف من التمرین هو أن ینظر : الدراسات الاجتماعیة والحضریة ، وغیرها. لأن عند المشی، و کنت متأکدا من أن یواجه کل جانب : إذا کان علم النفس. کل واحد منا یواجه جبلا من المشاکل و الأفکار والتصامیم ، وهناک خطط ، ولکن الذین لا قیمة لهم .

    الإسلام هو بنفس الطریقة : شخص قد یکون أمة واحدة وحدها! ( ) إبراهیم وحده، الرب هو أمة واحدة.

     المنظورات النظریة الظواهر السیاسیة ، مؤسس المنظمة. حتى الذین لا شیء خاطئ، یجب أن یکون ( ) . الإمام الخمینی ، ووصف شهید بهشتی تقول انها کانت السماء ل أبناء الوطن الواحد .

      وبالتالی ، جوهر التنظیمیة للشخص عندما یبدأ الشخص على التفاعل مع الآخرین والبدء فی عد الأصابع لیست هی نفسها : تتم تسمیة التنظیم النووی. جوهر المنظمة کلها على حد سواء ، وکلها فی مستوى واحد من الإدارة. لدیهم منظمة شقة للمؤسسة. مراحل النمو تشکیل الخرز أو مراحل: سلاسل معاییر هی: تنظیم عرض متعددة النواة : أکثر من نفس المنظمة هی شقة .

         الحصول على تنظیم أوسع ، وتقسیم العمل هو ضروری. ویقولون ان دوری الدرجة الاولى سجلت فی القرآن ، والنبی موسى کما الله ، وقال انه أمر أعضائها إلى العشرات من المجموعات و لکل رئیس لتحدید النقیب . ان هذه الخطوة تعنی أن الرئیس التنفیذی ینبغی أن یکون الأحکام والآراء موسى. ومع ذلک ، وخلال حکم الأخمینیة ، مثل تقسیم العمل و یحدث ذلک الحین کبیرة ، وینقسم إلى عدة مقاطعات أو satrapies . ولکن لا یتم إتلاف ترکیز الإدارة المرکزیة. لذلک، کل فرع أو فروع شجرة تشبه وروس ، ویسمى القرن Shakhan أو الملک.

     هذا التصنیف هو الجیش أن أعدادهم مرتفعة جدا، لدیها بنیة هرمیة . أنها سوف تکون مثل الشرکات هرم هرم ، هو اثنین أو Dvmynal : أو مثل الماسونیة الثلاثاء ل ثلاثة ، أو توسیع نطاق إشرافها : لکل منها فلسفتها الخاصة : تنقسم اثنین الرأی ، والمستمدة من عالم جیدة وقال الید الیمنى و الید الیسرى وزیر : والشر أو النور والظلام ، والمصدر هو عادة .

   وینقسم أصل الثالوث المسیحی إلى ثلاثة الثلاث التی تحصل فی أشیاء مثل القانون الفرنسی على الفصل بین الفروع الثلاثة لل قوات المسلحة من ثلاثة فی الولایات المتحدة

      بعد العالم الناشئ من الدعایة ووسائل الإعلام باعتبارها الرکیزة الرابعة یضاف إلى الفروع الثلاثة . تمکنت بعض من نفس ترتیب المجموعات الأربع ، وأربعة من العالم الملائکة من الله ، وسوف یکون أو معرفة أبعاد الکعبة المشرفة . ومع ذلک ، من حیث الکعبة المشرفة مکعب أن الثلاثی مشتق ، ولکن هو فی الواقع ستة وجوه .

 رقم خمسة فی مجال الحکم، و حکم الاصبع الخامس و المعصم : أو الصادرة من المملکة العربیة السعودیة التقلید. فی اشارة الى ثمانی نقاط سبعة ثمانیة أبواب الجحیم و السماء. أو تم تعیینه إلى الإمام الثامن : وهکذا تستخدم تصامیم أرابیسک رواق نجوم أشار خمسة و ثمانیة أو .

لکن المدى الکامل ل منظماتهم ، فهی لیست قادرة على تغطیة جمیع الأعضاء. خصوصا ان 8 ملیارات عضوا حیاة الإنسان ، هی فی قائمة الانتظار. وبالتالی، هناک منظمة التعلم التی هذه الصلاة المنظمة. مثل صلاة مسلم ، ویسمى الزعیم الرئیسی للصلاة ، وبعض الأمناء فی الصدارة، ولکن الناس الآخرین من کل مکان یمکن ربط المنظمة : الخروج و الدخول مجانا . 

 

 

 

 




تاریخ : شنبه 92/12/24 | 10:38 عصر | ماهین نیوز : ماهین نیوز | نظر